Az Instagram a digitális kommunikációs stratégia hatékony fejlesztésének alapvető eszközévé vált. De miért fontos szállodatulajdonosként jelen lenni ezen a hálózaton, és hogyan hozhatunk létre fiókot? Azért vagyunk itt, hogy végig vezessünk a folyamaton!
Miért kötelező minden szállodának az instagram?
Ez egy olyan platform, amely a képek körül forog, így ideális a szálloda könnyű reklámozására. Az Instagramnak több mint 400 millió aktív felhasználója van – nem nehéz elképzelni a potenciált. Az Instagram elköteleződési aránya a legmagasabb, eléri a 4%-ot (szemben a Facebook 0,1%-ával). Könnyedén megjeleníthető a teljes ügyfélélmény, ha megosztjuk a fotókat, amik a helyszínen készítettek a létesítményéről, berendezéseiről stb., a hashtagek segítségével hatékonyan célozhatunk meg konkrét utazókat. Egy biztos hotel marketing stratégia pedig segíthet abban, hogy több vendég érkezzen a szállodádba, anélkül, hogy a reklámozásra milliókat költöttél volna!
Hogyan hozz létre Instagram fiókot a szállodádhoz?
Felhívjuk figyelmed, hogy az ilyen fiókok létrehozása teljesen ingyenes! Először is töltsd le az Instagramot az AppleStore-ból, ha iOS-eszközöd van, a Google Playről, ha Android-eszközöd van, vagy a Windows Phone Store-ból, ha Windows Phone-eszközöd van.
A letöltés után nyisd meg az alkalmazást, kattints a Regisztráció e-mail-címmel vagy telefonszámmal lehetőségre, majd add meg hitelesítő adataidat. Ezután hozz létre egy felhasználónevet és jelszót, majd kattints a Befejezés gombra. A fiók érvényesítéséhez ellenőrző kódot kapsz.
Alternatív megoldásként, ha van már meglévő Facebook-fiókod, az utóbbi segítségével létrehozhatod új Instagram-fiókod is. Ha fiókod pedig működik, itt az ideje, hogy közzé tedd első képed/videód, és bővítsd a hálózatot.
Mit posztoljon egy szálloda az instagrammon?
Több mint 400 millió felhasználót számláló aktív ügyfélkörével az Instagram az egyik legegyszerűbb módja szálloda marketingjének. A képalapú hálózat lehetővé teszi ingyenes és hatékony digitális kommunikációs stratégia megvalósítását egy hashtag egyszerű használatával.
A bejegyzéseid elsődleges célja, hogy felkeltsd az Instagrammerek érdeklődését, hogy kedvet kapjanak a szállodádhoz. Emiatt rendkívül fontos a fényképek minősége. Nincs értelme gyakran posztolni, ha középszerű képeket akarunk közzétenni.
Amire az átlagfelhasználó különös figyelmet fordít: éttermének kifinomult és szépen kidolgozott ételei, a lélegzetelállító kilátás, egy jakuzzi pillanat stb.
Rajtad múlik, hogy ismered-e a legjobb eszközeidet, és ezek köré forgathatod kommunikációs stratégiádat. Elemezd a célpiacod, és összpontosíts azokra a szolgáltatásokra, amelyek miatt a Te hoteledet választanák.
Milyen gyakran posztoljunk a szálloda instagram oldalán?
A legfontosabb dolog az Instagramban a következetesség. Nincs értelme egy hétig minden nap posztolni, aztán 10 napig semmit. Ha nincs időd napi rendszerességgel posztolni egy szép fotót, akkor csak hetente háromszor és meghatározott napokon tedd közzé. Az ötlet az, hogy a követőid végül „találkozzanak” a bejegyzéseiddel.
A heti háromszori bejegyzés jó átlag, ha többet posztolsz, az nem hozna több lájkot a bejegyzéseidre.
Melyek a legjobb napok a posztolásra az instagrammon egy szállodának?
Ha heti három fénykép alapján indulunk ki, javasoljuk, hogy rendszeresen posztolj. Például egy bejegyzés hétfőn, egy csütörtökön és vasárnap. A napok kiválasztásával kapcsolatban azt tanácsoljuk, hogy próbálja ki Te is melyik nap a legsikeresebb. Például az 1. héten hétfőn, csütörtökön és vasárnap, a 2. héten pedig hétfőn, szerdán és szombaton.
Íme a hét leghatékonyabb napjainak/időszakainak kombinációja:
- Szombat este és vasárnap kora reggel (2 óra körül megnövekedett forgalom)
- Hétfőn: 19-22 óra között.
- Kedd: 9 óra.
- Szerda: 17 óra.
- Csütörtök: 13 óra.
- Péntek: 13 óra.
Végül, de nem utolsósorban, győződj meg róla, hogy releváns hashtageket használsz a képeidhez. Ez jelenti a különbséget!