A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól, akiket amúgy sokan követnek.
Az influencerek (magyarul befolyásolók) olyan, a közösségi médiában publikálók, akik már rengeteg követőre tettek szert, és képesek befolyásolni azok véleményét. A bizalmat általában egy bizonyos szakterületen szerzett (valós vagy vélt) tudásukkal érdemlik ki, ezért is adhatnak tanácsokat másoknak.
A Glasgow-i Egyetem kutatói a diétás (fogyókúrás) tanácsokat adó influencereket értékelték az Egyesült Királyság, a táplálkozás, a blog és a fogyás szavakra kerestek az Instagramon. Olyan befolyásolókat választottak (szám szerint kilencet, bár konkrétan nem nevezték meg ezeket). akik legalább 80 ezer követővel rendelkeztek, és legalább két közösségi oldal hitelesítette is őket. Megnézték a blogon közölt utolsó tíz receptet is, az ételek kalória-, fehérje-, zsír-, rost-, cukor- és sótartalma szempontjából, majd összevetették az Egyesült Királyság Élelmiszer-szabványok Ügynökségének ajánlásaival.
Forrás: HVG.hu