A KRESZ éppen most áll módosítás alatt, pontosan azért, mert az elektromos közlekedési eszközök, mint például a roller sok fejtörést okoztak az elmúlt években. Főleg azért, mert ezeknek a járműveknek a beazonosításában senki sem volt jártas. Miközben azért arról nem érdemes elfeledkezni, hogy az elérhető sebesség valóban nem csekély, lényegesen több annál, mint ami saját lábhajtással megközelíthető. Viszont mindettől függetlenül a biztonságos közlekedés sohasem attól függ, hogy milyen típusú járgányról beszélünk, hanem attól, hogy ki az, aki irányít.
A rollerezés a fiatalok műfaja?
Nem kizárólagosan! Sőt az e-roller megjelenésével minden olyan elképzelés megdőlt, miszerint a rollerezés elsősorban a gyerekek kiváltsága. Ők azok, akik nemcsak jól bírják a strapát, de még élvezik is a hajtást. Ahogy feltűntek az elektromos meghajtásra képes eszközök úgy formálódott át ez az elgondolás. Gyakorlatilag gyökeresen megváltozott a közvélekedés erről a témáról, mert bizonyítást nyert nagyon gyorsan, hogy még azoknak is nagyszerű alternatíva az elektromos roller használata, akik akadályozottak valamilyen szinten a mozgásukban. Az irányítás ugyanis nem jelenthet problémát, miközben a kezelés többi aspektusa sem okozhat kihívást. Egyszerűen nagyszerű, így is összefoglalható az általános tapasztalat.
A töltésnek köszönhetően az akkumulátor folyamatosan energiafröccsel gazdagítható. Átlagos használat mellett naponta bőven elegendő egyszer feltölteni, de nyilván ez mindenkor az alkalmazás mennyiségétől és minőségétől függ. Mindenesetre az újult lendület elérése semmilyen szinten sem jelenthet gondot. Ami a gyorsítást, fékezést illeti, minden magától értetődik és teljesen logikus. A fentiek fényében jogosan merülhet fel az a kérdés, hogy egyáltalán akkor biztonságos-e egy bizonyos kor alatt ez a fajta közlekedés?
Nos, az biztos, hogy a közlekedésre érettség alapvető feltétel, akárcsak a KRESZ ismerete. Egyébként nagyon úgy néz ki, hogy a szabályozások is ebbe az irányba mutatnak majd. A maximális sebesség kérdése is abszolút releváns, sőt az sem egy mellékes dilemma, hogy jelenleg hol közlekedhetnek a rollerek? A legtöbb esetben a bicikli út a biztonságos és ideális választás. Kisebb gyerkőcök esetén pedig célszerű olyan modellre voksolni, aminek a végsebessége nem adhat aggodalomra okot.
Mikor nem jó ötlet rollerre pattanni?
Például esőben. Ugyan a legtöbb szerkezet egy bizonyos fokig kifejezetten jól bírja a nedvességet, de az özönvíz nem tartozik ebbe a kategóriába, márpedig manapság jóformán elkerülhetetlenek az ilyen váratlan, bőrig áztatós helyzetek.
Az elektronika kezelése kellő odafigyelést, törődést igényel, akárcsak a roller tisztítása. Nem érdemes megvárni, amíg a feltapadt sár befolyik a kényes helyekre például. Tehát ilyen értelemben az „e” szekció tagjainak gondozása több időt, energiát követel, mint a hagyományos lábbal hajtós verziók karbantartása. De valamit valamiért, alapvetően ez csekély ár mindazért az előnyért, amit amúgy a közlekedés, ezen szabadságot adó fajtája kínál.